Είχα τόση μεγάλη αγωνιά να δω τη νέα ταινία του Τρίερ. Ενός σκηνοθέτη από τους πιο καταξιωμένους στην Ευρώπη και απτούς αγαπημένους μου (Δαμάζοντας τα κύματα και Dodgville). Οι κριτικές που είχα διαβάσει, αντιφατικές. Άλλες το θεωρούσαν ως ένα αριστούργημα της 7ης τέχνης και άλλες ένα σκουπίδι του «απατεώνα» σκηνοθέτη. Δεν επηρεάστηκα από αυτές κ θέλησα να το δω.
Δεν ξέρω τι πετριά έφαγε ο Τρίερ με την κατάθλιψη του κ έγραψε αυτό το έργο, αλλά εγώ δεν μπορώ παρά να στρατευθώ στην δεύτερη κατηγορία κριτικών. Το έργο είναι για τα μπάζα και παρακαλώ τον ίδιο τον Τρίερ να το μαζέψει από τις κινηματογραφικές αίθουσες.
Δεν θα ασχοληθώ με το στόρι της ταινίας. Μπορείτε να το διαβάσετε από τον φίλο Πανάγο που το έχει γράψει στην ωραία του κριτική. Η ταινία δημιουργήθηκε απλώς και μόνο για να σοκάρει, χωρίς κανένα βαθύτερο νόημα, καμιά σοβαρή αλληγορία και προβληματισμούς. Ο σκηνοθέτης θέλησε να μας μιλήσει για την αιωνία αντιπαράθεση μεταξύ των δυο φυλών, μένα τρόπο τόσο παιδικό που μόνο σε θριλεράκια της σειράς ταιριάζει. Ναι, τώρα θεωρώ κ εγώ τον Τρίερ όχι μισογύνη αλλά μισάνθρωπο. Βάζει την γυναίκα σε ρολό Εύας, η όποια έχει από πάντα και για πάντα στο μυαλό της, την αμαρτία κ απτήν άλλη, ο άντρας-Αδάμ είναι τόσο ενοχλητικά αμέτοχος και παθητικός. Όχι, κύριε Τρίερ, δεν είναι αυτή η μάχη μεταξύ των δυο φιλών, ούτε η μάχη μεταξύ του καλού και του κακού (όπως λέει κ ο Πανάγος). Αυτά είναι απλοϊκές μπούρδες αιρετικών μεσαιωνικών αντιλήψεων. Σκηνοθέτα, σε παρακαλώ, πάρε 2-3 lexotanil να χαλαρώσεις.
Ένα άλλο στοιχειό που κάνει την ταινία προκλητική έως εκνευριστική, είναι ότι οι σκηνές σεξ που μας δίνει, φλερτάρουν έντονα με πορνό. Απλό παράδειγμα αποτελεί η σκηνή του προλόγου, οπού το ζευγάρι βρίσκεται στο μπάνιο κ ζει τον έρωτα του. Εκεί μας πετάει κ την διείσδυση του μορίου του αντρός στον κόλπο της γυναικός, επιμορφωτικά, για να μάθουμε πως γίνεται η δουλειά. Έλεος!!!
Επίσης, όλα αυτά τα στοιχειά μαγείας κ αποκρυφισμού που χρησιμοποιεί, ελάφια, αλεπούδες, κοράκια και επαίτες είναι για γέλια. Ειδικά, η στιγμή προς το τέλος της ταινίας στην όποια ο «αυτός» ξεφεύγει από το καταφύγιο και την υστερική γυναίκα του, κοιτάζει πίσω και βλέπει ως άλλον γκάσπερ το φαντασματάκι τα τρία ζωντανά να στέκονται σαν να του λένε: "την κάναμε την δουλειά μας, γλίτωσες από την σκύλα", είναι από τις πιο αστείες του έργου.
Η μόνη σκηνή που πραγματικά αξίζει, είναι αυτή του προλόγου (εκτός του προαναφερθέντος επιμορφωτικού της περιεχομένου), όπου μας εισάγει στο θέμα της ταινίας. Η ειδυλλιακή μουσική του background δένει απόλυτα με την σκηνή του βίαιου σεξ του ζευγαριού κ το τραγικό τέλος της, οπού το παιδί πέφτει απτό παράθυρο.
Αναγνωρίζω, επίσης, τις πολύ καλές ερμηνείες των 2 ηθοποιών που κατάφεραν να λειτουργήσουν ακριβώς στο πνεύμα του έργου. Η Σαρλότ Γκένσμπουργκ καταφέρνει να τρομάξει στην σκηνή του κυνηγητού του Αντρός της καθώς ο Γουίλιαμ Νταφόε μένει πιστός στον παθητικό ρολό του ψυχαναλυτή.
Πραγματικά, θαυμάζω τον φίλο μου Πανάγο που μπόρεσε κ βρήκε τόσους συμβολισμούς, σε μια ταινία για την όποια δεν χρειαζόσουν τίποτα άλλο, παρά ένα μαλακό μαξιλάρι για να κοιμηθείς στις βολικές θέσεις του μικρόκοσμος φιλμ σέντερ. Λίγο καλαμπούρι δεν βλάπτει!
Τρίερ με απογοήτευσες, κατάφερες έναν θαυμαστή σου να πει μεσούσης της αίθουσας, βόηθα Παναγιά μου, ο Αντίχριστος! Όμως δεν σε κακίζω ούτε σε ξορκίζω, ξέρω ότι το ταλέντο σου είναι αστείρευτο. Οξύμωρο με τα παραπάνω, αλλά φάνηκε κ σε τούτη σου την ταινία, αφού κατάφερες ένα συνονθύλευμα ασύνδετων πραγμάτων να το σκηνοθετήσεις με μαεστρία. Ανυπομονώ τη νέα σου δουλειά. Εύχομαι μόνο τότε να μην πω, βόηθα Παναγιά μου, ο Τρίερ!!!
3 σχόλια:
epitelous mia normal kritiki oxi san tin anwmalara!kai gia na sxoliasw den flertarei me to porno einai porno!kai gia na ti pw ligo perissotero ston panago...misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis misogunis!
ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΙ Η ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΚΑΛΕ?
Ο Αντίχριστος, κατά την ταπεινή γνώμη πάντα της γράφουσας, είναι μια ταινία άμπαλη, άνευ ορίων. Ξεκινά από ένα ‘‘τυπικό’’ οικογενειακό δράμα, για να εξελιχθεί σε συζυγική αντιπαράθεση και να καταλήξει τελικά, μετά κόπων και βασάνων σε μια χαζή κι ενοχλητική φάρσα, που μας προσφέρεται περιτυλιγμένη και με λίγη όπερα δια χειρός Handel για να ξεχνιόμαστε.... Κι εξηγούμαι:
Δε με απασχολεί αν ο Λαρς Φον Τριερ είναι μισογύνης ή μισάνθρωπος. Πρόβλημά του! Όλοι μας ψάχνουμε την πηγή του Κακού, όχι μόνο ο Τρίερ. Μα μόνο αυτός ο τρελοδανός θα μπορούσε να την εντοπίσει στον έρωτα και στη συνέχεια θα αποφάσιζε να γυρίσει και ταινία για να το διατυμπανίσει. Γιατί από εκεί όλα ξεκινούν. Ο μικρός Νικ ξυπνά ενώ οι γονείς του κάνουν έρωτα και για να μην ενοχλούνται έχουν στην αθόρυβη λειτουργία το δέκτη του ασυρμάτου τους... Ο μικρούλης σηκώνεται από την κούνια του (το κάγκελο της οποίας δεν είχε ασφαλιστεί ως όφειλε), και προχωρά μέχρι το κατώφλι της πόρτας του υπνοδωματίου των γονιών του. Και – τι σύμπτωση! – η πόρτα είναι ορθάνοιχτη... Κοντοστέκεται και καμαρώνει για λίγο το μπαμπά του, όμως δυστυχώς οι 2 εραστές αγρόν ηγόραζον... (Το ανοιχτό παράθυρο καταμεσής της χιονοθύελλας καλύτερα μη το σχολιάσω.) Το τίμημα λοιπόν της ασυνειδησίας αυτής των 2 κατάπτυστων γονιών, που ενδιαφερόμενοι μόνο για τις σαρκικές απολαύσεις, αδιαφορούν και αφήνουν απροστάτευτο το μόνο υγιές κομμάτι της κοινής ζωής τους, θα είναι και το βαρύτερο. Η τιμωρία θα είναι η σκληρότερη. (Ανατρίχιασα.......)
Trust others be smarter than you, είπε η σοφή σύζυγος.... Αλλά ποιος την άκουσε; Ο εξυπνάκιας Αδάμ, ήθελε να αναγκάσει την καλή του Εύα να αντιμετωπίσει τους φόβους της. Πως ακριβώς λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί αμέτοχος σε όσα συμβούν παρακάτω; (Σε κάνα παρόμοιο κομπογιαννίτη στοιχηματίζω βασίστηκε κι ο Τρίερ για να αντιμετωπίσει την κατάθλιψή του)
Για τη συνέχεια της ταινίας τι να πω... Απλά με κούρασε και με απογοήτευσε. Δεν κρίνω τον Αντίχριστο σκηνοθετικά γιατί δεν έχω γνώσεις. Σίγουρα η σκηνοθεσία της ταινίας έχει μια ιδιαίτερη ποιότητα και αξία. Ως απλή θεατής, μένω στα συναισθήματα που μου προκάλεσε η ταινία. Αηδία (η σκηνή που η υστέρω κόβεται ήταν απαραίτητη;;;) και απορία για το τι είχε ο Τρίερ στο κεφάλι του όταν γύριζε την ταινία. Ίσως να είμαι υπερβολική και άδικη, ΟΚ, το δέχομαι. Αλλά εν έτει 2009 δεν μπορώ να βλέπω ταινίες με μάγισσες που τις καίνε στη φωτιά. Και – το κερασάκι στην τούρτα – να θεωρούνται και πρωτοποριακές!
διαβάζει ο Καρατζαφέρης το blog?
Δημοσίευση σχολίου